11:58 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انجمن خودروسازان ایران

کالبد شکافی وضعیت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور
پایگاه خبری راد: در پی وخیم‌تر شدن وضعیت بازار خودرویی کشور خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با دعوت از ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، مهدی مطلب‌زاده عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران و داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی دلایل نابسامانی‌های به وجود آمده و ابعاد دامنه‌دار آن در قالب یک میزگرد پرداخت.
داستان احتکار خودرو از سوی خودروسازان چیست؟!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن خودروسازان ایران به شبهات مطرح شده مبنی بر احتکار خودرو از سوی خودروسازان پاسخ داد.
 صنایع خودروسازی ایران همچنان بر شیوه سنتی!
پایگاه خبری راد: صنایع خودروسازی ایران درحالی همچنان بر شیوه سنتی محصول را به دست مصرف کننده نهایی می رساند که این صنعت در جهان تحت تاثیر تحول های شگرف فناوری اطلاعات و ارتباطات روزگار جدیدی را برای رفاه هرچه بیشتر مصرف کننده تجربه می کند.
با اجرای استانداردهای جدید 900هزار خودرو از رده خارج می‌شود!
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: 13 استاندارد از اول دی ماه سال آینده در ایران اجباری می‌شود و چنانچه این استانداردها در ایران اجرایی شود، خودروهایی از قبیل، سراتو، ساندرو، تندر90 ، پراید، پژو و سمند(یعنی تولید حدود 900 هزار خودرو) از رده خارج خواهد شد.
واردات خودرو ۵۱ برابر صادرات آن
پایگاه خبری راد: در شرایطی صادرات خودروهای سواری ایران ۳۸ میلیون دلار است که در سال ۱۳۹۵ بالغ بر یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار خودروهای خارجی وارد شده‌ که ارزش آن در قیاس با صادرات ۵۰.۹۲ برابر است.
اعلام کارنامه داخلی سازی خودروسازان
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمار مربوط به داخلی سازی خودروهای کشور نشان می‌دهد هنوز هیچ‌یک از محصولات، ۱۰۰ درصد ساخت داخل نشده و حتی مدل‌های قدیمی نیز نتوانسته‌اند به خودروهایی کاملا ایرانی تبدیل شوند
حذف خودروی 20 میلیونی از صنعت خودرو!
پایگاه خبری راد: با اجرای استانداردهای جدید از سال آینده، برخی خودروهای پرتیراژ داخلی امکان تولید نخواهند داشت و ازآنجاکه هنوز جایگزینی برای آنها معرفی نشده، پیش‌بینی می‌شود کف قیمت در بازار خودرو کشور به حدود ۴۰ میلیون تومان برسد.
چند دستگاه پژو ۲۰۰۸ تحویل خریداران شد؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که موعد تحویل پژو ۲۰۰۸ وارد دومین ماه خود شده است، از ایران خودرو خبر می‌رسد این شرکت تا بعدازظهر دیروز هفت دستگاه از این محصول را فاکتور و در اختیار مشتریان قرار داده است. پژو ۲۰۰۸ که اولین محصول حاصل از قرارداد ایران خودرو و پژو به شمار می‌رود، تیر‌ماه امسال پیش‌فروش و ۱۶ هزار نفر موفق به ثبت‌نام آن شدند.
پلیس شماره‌گذاری چند خودرو را متوقف کرد
پایگاه خبری راد: به دنبال مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای با مصرف سوخت بالا، پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی را متوقف کرد.
صنعت خودروی ایران نیاز به رقیب قوی و مستقل دارد
پایگاه خبری راد: با ورود مستقیم برندهای خودروسازی برای تولید خودرو، ایران می تواند هاب منطقه در صنعت خودرو شده و مشکل اشتغال و کیفیت تولید را کاهش دهد.
برطرف شدن نواقص قراردادهای قبلی در قراردادهای جدید خودرویی
پایگاه خبری راد: قراردادهای خودرویی که در سال 95 بسته شده کاملا با قراردادهای پژو و سایر خودروساز ها در 30 سال گذشته تفاوت داشته و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد کشور، در آینده نمایان می شود.
صفحه قبل | صفحه بعد